Visiooniosa
"Kõik enim kasutatavad teenused, nii avaliku kui ka erasektori pakutavad, on lihtsad ja mugavad. Need on kergesti leitavad ja tellitavad, hästi ja tõhusalt osutatud. Sellised teenused on Eestis kättesaadavad kõikjal ja kõigile. Tagatud on, et inimesel oleksid alati andmed „kaasas“ ehk kõigis seadmetes turvaliselt kasutatavad." Eesti infoühiskonna arengukavast 2020
Ma arvan, et see konkreetne punkt oli kõige paremini rakendatud. Nüüd on tõesti väga mugav ja lihtne tuvastada oma isikut, teha oste, maksta arveid, sõlmida lepinguid, vaadata oma andmeid erinevatel saitidel. Selleks peate lihtsalt omama ID-lugejaga arvutit, telefoni
Smart-ID või Mobii-ID. Tuvastamine ei kesta kauem kui 5 sekundit. Kuid üsna hiljuti vajasite panga rakenduste sisestamiseks eraldi seadet - pin-kalkulaatorit. Nüüd me isegi ei mõtle sellele, kui mugavad need protsessid meie jaoks on.
"Inimestel aitab tööd hoida ja tööta jäämise korral uutel aladel uusi väljakutseid vastu võtta IKT- oskuste pidev täiendamine. Seda enam, et kadumas on IKT-oskusi mittenõudvad töökohad. IKT laialdane kasutuselevõtt on kiirendanud struktuurseid muutusi tööturul. " Eesti infoühiskonna arengukavast 2020
Mida rohkem IKT-sfäär areneb, seda rohkem inimesi kaotab töö. Nii palju kui me ei tahaks, et inimesed kaotaksid oma töö, kaob tehnoloogia arenguga vajadus suure hulga töötajate järele lihtsalt ära. Töötus kasvab riigis, võib-olla on selle põhjuseks pandeemia, kuid ma arvan, et kui vallandatud inimesi oleks tõesti vaja, viiakse nad lihtsalt kaugjuhtimispuldi alla. Ma arvan, et hoolimata sellest, kui palju riik üritab, ei jõua see kõigile tööd pakkuda.
Комментарии
Отправить комментарий